16 януари 2012

Личният банкер организира дори околосветско и покупка на имот


Щастието е да имате добра банкова сметка, добър готвач и добро храносмилане, е казал Жан Жак Русо. В наши дни към знаменитата фраза може да добавим - и добър личен банкер. Впрочем думите на френския философ са част от реклама на банков продукт. 

Какво е да имаш личен банкер? Това е доверен човек, който се грижи за банковите ви дела, дава финансови съвети и идва на място и във време, удобно за вас. 

Какво е общото при повечето банки? Всяка има условия, на които трябва да отговарят клиентите. Но и всяка банка залага на индивидуалния подход. Защото финансовите потребности на този тип клиенти са различни и изискват нестандартни решения. Навсякъде срещата с личния банкер е в комфортна и изискана атмосфера, в специално обособена зона и при спазване на пълна конфиденциалност. 

Райфайзенбанк
предлага за заможни клиенти - частни лица, пакетът Premium banking. Изискванията са поддържане на наличности, депозити и/или инвестиционни инструменти от над 50 000 лв. в банката или в "Райфайзен Асет Мениджмънт". Друга възможност е да получавате висок месечен доход по сметки. Ползват се преференциални условия за редица продукти. Клиентите получават индивидуално финансово планиране и консултиране, сделките им се обработват с приоритет и при допълнителна конфиденциалност. Услугата е безплатна. 

Всеки клиент на УниКредит Булбанк, който притежава депозит със салдо над 40 000 лв. или получава регулярни месечни постъпления по сметка в размер над 1500 лв., автоматично получава индивидуално обслужване от личен банкер. По преценка банката предлага тази услуга и на клиенти, които все още не разполагат с тези средства, но имат необходимост от финансов съвет и нямат свободно време. 

Най-новото предложение на Societe Generale Експресбанк е уникалната за България банкова карта VISA Infinite - престижна, но и труднодостъпна. Притежанието й е възможно само след лична покана към клиента. Една от привилегиите е консиерж услугата - личен асистент, чието мото е "Каквото и да е, по всяко време и навсякъде". Диапазонът е неограничен - от купуването на цветя до организирането на околосветско пътешествие или обяд в Шанхай. 

Заможните клиенти държат в банката вложения или инвестиции над средното ниво, което ги отличава от масовия клиент, обясни Мартин Богданов, директор "Персонално банкиране и депозити" в Пощенска банка. Колкото повече услуги ползват и колкото повече средства са инвестирали в банката, толкова по-добри условия се дават като отстъпки. Например - пакет за ежедневно банкиране, включващ разплащателна сметка с годишна лихва до 4,25%, златна или платинена карта без такси за трансакции, безплатна застраховка при пътуване в чужбина, безплатно откриване на втора разплащателна сметка във валута, безплатно електронно банкиране, безплатно плащане на комунални услуги, като за всичко това клиентът заплаща единична цена. При активно ползване на тези услуги цената за целия пакет е по-изгодна, отколкото при плащане на таксите за всяка поотделно.

В "Пиреос" личен банкер могат да ползват притежателите на кредитна карта Piraeus VISA Golf. Личният банкер е част от ексклузивния пакет услуги, които банката предлага на картодържателите си и членове на Българската голф асоциация, с чието партньорство е разработена програмата. Личният банкер съдейства при издаване и администриране на картата, информация за други продукти и услуги, насочва го и подпомага обслужването му от други експерти. 

В ПИБ услугите за ВИП клиенти са в две насоки. Членството в EGO Club (запазена марка на банката) дава преимущества като различни бизнес и семейни пакетни програми. Сред специалните оферти са банкови карти с по-високи лимити като Visa Platinum и MasterCard Platinum. Те дават асоциирано членство в международната асоциация за пътувания International Airline Passengers Association, както и оферти за развлечения, пътувания и намаления за хотели, балнеолечебни центрове, курорти, магазини. 

Допълнение е и клубна карта Diners Prive с кредитен лимит до 100 000 лв., пътническа застраховка с покритие до 150 хил. евро, гарантиран достъп до елитни голф клубове по света. Клубната карта дава достъп до над 350 SPA, Wellness & Фитнес центрове в над 39 държави. 

Клиентите на EGO Club трябва да поддържат общо средномесечно салдо по сметките си в ПИБ в размер над 150 000 лв. или да имат средномесечни постъпления в размер на над 8000 лв. Освен обслужване на даден клиент има възможност и за семейни пакетни програми - като месечната такса в зависимост от програмата е от 50 до 75 лв. 

За персонален банкер в МКБ Юнионбанк трябва да имате общо активи в банката над 75 хил. лв. 

Те може да са по разплащателни, спестовни и депозитни сметки 1 или в ценни книжа и дялове на договорни фондове по стойност към момента на придобиването им. Ако имате отпуснати кредити с общ размер на кредитната експозиция над 250 000 лв. и нетен месечен доход по-голям или равен на 3000 лв., също отговаряте на условията. Сред основните продукти, от които могат да се възползват ВИП клиентите, са кредитна карта Visa GOLD с лихва от 14% за плащане при търговец в евро, спестовен влог МКВ Unionbank Club с растяща доходност, ипотечен кредит без ограничение в максималната сума. Юнионбанк вече предлага и нов инвестиционен продукт - дялове на договорните фондове на Управляващо дружество Bayernlnvest, Luxembourg. За клиентите на МКБ Юнионбанк няма отделна такса.

ДСК също има персонални банкови консултанти. Сред клиентите са предприемачи, собственици и управители на фирми, мениджмънтът на големи компании, хора със свободни професии. Критериите са: общо вложенията в банката и дъщерните й компании да са по-големи или равни на 50 хил. лв., кредит в размер по-голям или равен на 150 хил. лв., нетен месечен доход от поне 2000 лв. 

В допълнение към традиционните продукти ДСК предлага услуги като международни взаимни фондове, достъп до глобални финансови пазари, структурирани и смесени депозити - атрактивна комбинация от срочен депозит и инвестиционен елемент (напр. злато и петрол, взаимни фондове).

В кризата - по-голям интерес към услугата
Кризата се отрази на частното банкиране донякъде положително, коментират в бранша. Според експерти проблемите стимулират клиентите с по-големи финансови възможности да организират спестяванията си внимателно и при намерения за инвестиране да потърсят специализирана услуга и професионалист.
В този смисъл личният банкер е незаменим - ако добре познава своя клиент и неговите нужди, често е първият му съветник както в определяне на инвестиционното му поведение, така и в начина на финансиране в обичайна житейска ситуация като покупка на недвижим имот.
На пазара на финансови услуги банките не са единствените институции, които се занимават с управление на средства и активи. Има брокерски фирми и посредници, които предлагат структуриране на инвестиции. Банките обаче са предпочитани и имат преимущество с това, че осигуряват всички услуги на едно място. 

в. 24 Часа

1 коментар:

  1. Ще дойде време, когато всичко всичко така ще се обезцени, че всеки ще трябва да си е личен банкер

    ОтговорИзтриване

Място и за Вашата реклама

eXTReMe Tracker

PageRank Checking Icon
Google+