22 август 2011

Софтуер определя най-подходящия кредит и депозит за клиента

МКБ Юнионбанк внедрява нова система, с която банката с точност ще идентифицира потребностите на всеки отделен клиент. Банката ще бъде първата кредитна институция у нас, които ще използва Система за управление на взаимоотношенията с клиенти или т.нар. Сustomer relationship management (CRM). Тя представлява софтуерно решение за подобряване на обслужването на клиентите на банката и намира широко приложение в световен мащаб.

Софтуерът дава възможност за съставяне на индивидуален клиентски профил на база редица характеристики (като пол, доходи, възраст, предишни ползвани продукти и услуги и др.) и ще посочва най-подходящия кредит или депозит за всеки отделен клиент. CRM решението автоматизира и повечето от процесите в банката, което води до намаляване с до 30% на необходимото време за обработката им и до по-бързо обслужване на клиентите и по-бърза обработка на документите им. Изследвания показват, че в резултат на внедряване на CRM система лоялността на клиентите се повишава с около 90% поради по-доброто и качествено обслужване.
CRM системата ще ни позволи по-добре да идентифицираме нуждите на нашите клиенти и да ги насочваме към най-подходящите за тях продукти и услуги. С помощта й не само допълнително ще подобрим обслужването, но и ще се намали драстично времето, необходимо за отговор по дадена кредитна сделка”, коментира Мария Илиева, главен изпълнителен директор на МКБ Юнионбанк.

Въвеждането на CRM системата на световноизвестната високотехнологична компания  Oracle е във финална фаза, като очакванията са през 2012 тя вече да работи за клиентите на МКБ Юнионбанк. Системата е Oracle Siebel, която се използва от най-добрите банки в света.

От банката посочват три основни ползи от използването на CRM системата: подобряване обслужването на клиентите – централизиране на данните за клиента, програмиране и предложение от софтуера на най-подходящия продукт или услуга за клиента на база на изготвяне на клиентски профил, генериране на документи по шаблон, което не налага попълването им при всяка операция; повишена сигурност за данните за клиентите – посредством CRM системата се свежда до минимум възможността данни за клиентите да попаднат извън компанията; генериране на обратна връзка с клиентите за подобряване на предлаганите продукти и услуги -  системата дава възможност бързо за бърз контакт с таргетираната аудитория по различни канали -телефон, електронна поща, SMS.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Място и за Вашата реклама

eXTReMe Tracker

PageRank Checking Icon
Google+