За рекордните 9,58 секунди, за които спринтьорът Юсеин Болт пробягва
100 метра, Visa Европа може да обработи 23 950 транзакции. Това
сравнение направи Стивън Пери, търговски директор на организацията при
представянето на годишните резултати на компанията за 2011 г.
София беше избрана за презентацията поради факта, че за миналата година
България се очерта като най-бързо растящият пазар на компанията.
Изхарчените средства с карти Visa, издадени от българските
банки-членове, са отбелязали 33% увеличение през 2011 г. Картовите
разплащания с Visa вече съставляват 3% от индивидуалния потребителски
разход, направен в България спрямо 2,3% през 2010 година и достигнаха
стойност от 712 млн. евро.
Същевременно компанията продължава да поддържа стабилен ръст и в Европа,
където регистрира покачване от 14% на изхарчените средства с карти
Visa, възлизащи на 1,16 трлн. евро.
„Този ръст означава, че 1 на всеки 7 евро, изхарчени на мястото на
покупката в Европа, е похарчено с карта Visa. За сравнение това
съотношение през 2010 г. бе 1 на 8 евро, а през 2000 година – 1 на 18
евро“, поясни Пери.
Разбира се, този параметър е различен за различните страни. За
Обединеното кралство и Португалия 1 на всеки 3 паунда/ евро се плащат с
карта на оператора, а в Норвегия всяка трета крона се харчи чрез карта.
Така компанията отбелязва най-силната си година за последното
десетилетие. Visa Европа, която работи като нестопанска организация, за
първи път в историята си обяви общ годишен приход от над 1 млрд. евро.
Печалбата е в размер на 241 млн. евро преди начисляване на данъците,
които ще бъдат оставени в организацията и добавени към наличния капитал и
финансовите резерви, възлизащи на 738 млн. евро.
Заради продължаващата вече няколко години криза дебитните карти Visa
все повече се утвърждават като предпочитаното средство за разплащания, а
ръстът при кредитните намалява темпото си. „Плащанията в брой и с
чекове намаляват все повече“, отчита Пери.
Както обемът на изхарчените средства, така и броят на транзакциите,
извършени с дебитни карти Visa на мястото на покупката продължават
силния си ръст и отбелязват 16% увеличение за период от една година.
Почти 80% от всички изхарчени средства с Visa са направени с дебитни
карти. Същата ситуация се наблюдава и в България, където дебитните карти
Visa отбелязват ръст на изхарчените средства на мястото на покупката от
38% и увеличение в броя на транзакциите на мястото на покупката от 47%.
Visa Европа е обработила почти по 1 млрд. транзакции на месец през 2011
година, което е увеличение на броя на транзакциите от 19% за една
година. Общият брой на обработените транзакции достигна 11,8 млрд. за
2011 година. Този ръст направи необходимо инвестирането в нов център за
данни, който е с два пъти по-голям капацитет от сегашния основен център
за обработка на транзакциите. Разширените възможности ще позволят на
Visa Европа да поеме очаквания бъдещ ръст по отношение на обработката на
транзакциите, включително развитието на електронната търговия и
мобилните разплащания.
Според Пери 22% от всички плащания с Visa са станали в интернет.
„Очакваме този ръст на електронните разплащания да продължи и през 2012
година, когато ще пуснем услуги за мобилни разплащания, както и нашия
дигитален портфейл. Промяната ще е толкова значителна, че според нашите
прогнози до 2020 г. повече от половината от всички транзакции с карти
Visa в Европа ще се извършват с помощта на мобилно устройство“, твърди
мениджърът.
Той не пропусна да отчете, че измамите с карти Visa в Европа са
достигнали най-ниските си нива в историята през 2011 година.
Съотношението на извършени измами спрямо направени плащания отбелязва
спад от 27% и в момента е 0,038%, което означава, че измамите сега
съставляват по-малко от четири евро цента на всеки 100 евро, похарчени в
Европа.
Голяма част от тази тенденция на спад в измамите при плащане с карта на
мястото на покупката се дължи на въвеждането на EMV чип технологията.
Над 75% от всички карти Visa, издадени в Европа, са снабдени с чип. От
друга страна, увеличението на броя на банките-членове и търговците,
които предлагат услугата Verified by Visa и услугите за оценяване на
риска в реално време допринасят за намаляване на измамите при
разплащания в интернет.
През октомври 2011 г. Visa пусна първите услуги за известия и мобилни
разплащания от човек на човек, а банките-членове са издали 30 млн.
безконтактни карти Visa. За да подпомогне изпълнението на стратегията си
„Бъдещето на разплащанията“ компанията направи и ключови инвестиции в
компаниите Monitise и Beyond Analysis. През октомври Visa Европа обяви
своята стратегическа инвестиция в размер на 24,7 млн. паунда в Monitise
plc. Компанията работи в сферата на технологиите и осигурява мобилно
банкиране, разплащания и информационни мрежи за търговия в целия свят.
За следващата година компанията очаква броят на безконтактните карти в
Европа да достигне 50 млн. и на пазара да излязат първите мобилни
телефони, които позволяват осъществяването на плащания на мястото на
покупката. Visa Европа също планира да пусне нова услуга „дигитален
портфейл“, предназначен за електронната търговия.
Investor.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар