Проектът е уникален за Югоизточна Европа и се развива у нас едновременно с напредналите пазари като Великобритания, Ирландия, Франция и Германия. Това съобщиха от Пощенска банка, която заедно с "Алианц", първа се присъедини към проекта.
„Мобилно банкиране" е електронна банкова услуга, която позволява на клиента да управлява банковите си сметки и да извършва електронни плащания от всеки мобилен телефон със СИМ карта с „Мобилен портфейл”. Всички операции се извършват в реално време, чрез телекомуникационната среда на GLOBUL. Услугата ще стане достъпна за потребителите към края на годината.
Следните операции ще могат да се извършват директно от мобилния телефон:
- Мобилни преводи към IBAN сметка Преводи по мобилен номер
– извършване на преводи към други потребители на „Мобилно банкиране” чрез въвеждане на мобилен номер.
- Мобилно плащане на стоки и услуги в търговски обекти чрез специални терминали за безконтактни плащания (различни от стандартните ПОС терминали).
- Мобилно плащане на месечни задължения в отговор на получено на мобилния телефон искане за плащане.
- Мобилно плащане в Интернет магазини като полученото на мобилния телефон искане за плащане се потвърждава с ПИН код.
- Плащане на предплатени услуги - ваучери за разговори по мобилен телефон, билети за метро и други.
Според участниите в проекта, не съществува риск за финансовите средства дори и при загуба на телефона, тъй като електронният подпис е 100 % защитен в СИМ картата на мобилния телефон при загуба или кражба, а клиентът по всяко време може да се обади на платежния оператор и да спре услугата поради кражба или загуба.
dir.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар